În loc să facem ca ei, ucrainenii, mai degrabă am profita de ocazie să le dăm în cap, la grămadă. Că așa sunt unii, competitivi. Nu este cazul cu Roshen, în România. Dar este un caz interesant. Ipotetic. De ce antreprenorii români nu pătrund și ei în economia europeană dincolă de limitele pieței naționale? Da, ne văităm.

Familia noastră consumă ciocolată. Poate ați citit zilele acestea că multă lume s-a pus pe capul ucrainenilor – Ungaria mai ales, punând la un loc, în coșul cerealelor și interzicerea importului unor alimente. De la cereale, de ce  nu? ungurii au sărit la alimente, că, deh! dacă populismul poate salva lipsa de competitivitate, de ce nu?

Cei care citesc etichete, știu că de mai mulți ani se găsesc în România dulciuri produse în Ucraina. Ce facem, ne răzbunăm, otova? Sau îi felicităm pe antreprenorii ucraineni că sunt așa de buni.

Exportau în UE dulciuri și românii, nu pot?

Da, Roshen, bravo lor, după niște ani, sunt cam peste tot. Ciocolată produsă în Ucraina, se bate cu Mondelez și alții. Niște politicieni inteligenți și patrioți, din România, ar căuta să afle/să vadă, cum să fie create oportunități de intrare pe piața ucraineană. În loc să se bată să închidă piața națională. Poate nu ați băgat de seamă, poate da, Roshen, de la nișă/cotă mică, a ajunsă fie omniprezentă în toate lanțurile/retail. Link https://bit.ly/3MTVYIA