Mirdatod SRL este în progres constant, cu perspective de dezvoltare impresionante. Investiții, export, estimare de C.A. de 20 milioane de euro în 2022. Interviu cu Mircea Todoran aici în Ziarul Financiar.
Dar subiectul acestui articol de blog este doar telemeaua de vacă proaspătă. Și telemeaua de Ibănești DOP. Cu un insight pentru că citiți blogul.
Cineva mi-a trimis această imagine de la un raft de lactate și s-a uitat și la ce este scris pe etichetă.
Pe rândul de sus, telemea de vacă produsă de MIRDATOD Ibănești. Cealaltă, de mai jos, este telemea de Ibănești DOP produsă tot de MIRDATOD Ibănești. DOP înseamnă Denumire de Origine Protejată. Adică certificarea europeană că toate etapele de producție se petrece în arealul declarat (județul Mureș), că materiile prime provin doar din județul Mureș. Că produsul este determinat cultural de aria geografică în care este produs.
Diferența dintre cele două? De preț? Da. Dar și de producție. La telemeaua de vacă, laptele, eticheta albastră, este de origine din România. La telemeaua de Ibănești DOP, laptele este din arealul ariei geografice, județul Mureș.
Conform unei declarații de presă recente în care se spune că este laptele din aria geografică este tot mai scump. Este de bănuit că producătorul s-a orientat spre producția unei brânze telemea din lapte din România tocmai pentru a menține produsul teleme în lista de producție.
Pe de altă parte, prețul cu care se vinde Telemeaua dee Ibănești este foarte mic, deși este DOP. Vedeți ce preț are Grana Padano, spre comparație, tot un DOP, este adevărat că este o brînză tare, un cașcaval (să zicem).
Oare este o recunoaștere indirectă a faptului că politica de marketing, de merchandising, a companiei nu a reușit să facă din produs, unul premium, pentru a putea recompensa fermierii locali, de la care laptele este mai scump?
Iată un caz spre reflecție. Ce rol are marketingul în fructificarea certificărilor produselor pe schema de calitate?
Comments by Tiberiu Cazacioc