Din 5.250 de magazine.  Conform unei analize publicate de Ziarul Financiar  harta comerțului modern local este în continuă expansiune, dominată, evident, de marile rețele de retail. Cei mai mulți bani, încasați, se obțin de la bucureșteni. Pentru că, conform aceleiași analize, totalul de 850 de magazine din București este egal cu totalul magazinelor de comerț local din 16 județe ale României. Este vorba de zece reţele străine de comerţ mo­dern şi franciza LaDoiPaşi.

Analiza Ziarului Financiar nu segmentează structura de vânzări, presupunem că totalul cifrei publicate include atât produse alimentare cât și non-alimentare. O diviziune aproape veche de când lumea, dar neevidențiată de analiză. Ceea ce ar fi destul de dificil, pe o structură atât de mare. Probabil că la comerț modern local intră și micile magazine de cartier, cele care declină în mediul urban și rural oferta marilor rețele de retail.

Morala? Bani buni care alimentează bugetul național dar și profit frumos. Este bine sau este rău că se fac atâția bani din comerț alimentar și non-alimentar, în România?