Aceasta este una din soluții (apropo de închiderea piețelor din motive sanitare dar cu potențial de a repune în discuție modelul): renașterea comerțului de proximitate cu legume-fructe – antreprenori la vedere, activitate economica la vedere? Tendință pe care am identificat-o în mediul urban în ultimul an: operarea de magazine de proximitate cu specific legume și fructe. Comerțul de acest tip exista în perioada comunistă și un pic după. El renaște de cel puțin un an (Iancului, Văcărești, Poenari, etc.) Aceasta este soluția pentru comerțul cu legume și fructe din România, din afara circuitului retail-ului mare. Ce-i lipsește și îi va lipsi veșnic acestuia din urmă? Vânzarea asistată, omul de la stand/raion care să îți “vorbească” despre produsul vegetal. Recentul lockdown al piețelor urbane a creat multă emoție bazată pe ideea că în piața urbană sunt foarte mulți tărani și mici producători. Oare? Mai degrabă socializarea este valoarea mersului la piață.

Ce a rămas în urmă? La una din piețele urbane, din apropierea acestui magazin, o infrastructură veche, care va fi folosită ca argument de cei ce vor să transforme piața într-o parcare.