De când am inventat sintagma asta, cu rol de poziționare, trebuie să o explic. Și de fiecare dată, repunerea în discuție a contextului, cu cei cu care discut, dă posibilitatea unei clarificări a scopului, obiectivelor, rațiunii pentru care s-a născut Observator Gastronomic. S-a născut pentru voi, cei care sunteți curioși cu privire la ce se mănâncă, și din ce surse. Este rezultatul unui proces de reflecție continuu, bazat pe observațiile din teren, din viața de zi cu zi, despre mâncare – sortimente, poziționare, etichetare, marketing, publicitate. Observatorul Gastronomic este o privire critică, și uneori asumat superificială despre tendințele efemere din piața alimentelor, dar și despre slăbiciuni, ipocrizii în materie de hrană. Citiți zi de zi Observator Gastronomic. Nu veți regreta. Militez pentru un lanț alimentar etic, pentru sezonalitate, resurse locale, suveranitate și securitate alimentară. Toate încadrate în complexitatea promovării patrimoniului culinar. Care este identitate, nu?