Știrile slow ale zilei, marti 3 mai 2016, alese de Observatorul gastronomic. Cinci articole semnificative.

Ziarul Financiar, Carrefour: Circa 90% din lactatele de pe rafturi sunt „made in România“. La fructe şi legume, în sezon, ponderea merge spre 70-80%

Era de așteptat ca retailul modern să profite de campaniile Consumați produse românești. Vom avea surpriza să constatăm că cele mai multe produse românești, sunt cele din supermarketuri și mai ales cele produse sub marcă privată. Trebuie deci redefinit ce înseamnnă produs românesc.

Ziarul Financiar, Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat marţi legea privind informaţiile obligatorii care trebuie inscripţionate pe eticheta laptelui pentru consum şi a produselor lactate proaspete.

Așteptăm reacțiile industriei. Etichetarea este una din cele mai simple măsuri de transparentizare a producției, ca să aflăm cum stăm cu producția de lapte. Dreptul de a înscrie pe eticheta produsului finit menţiunea ”Produs românesc” îl vor avea doar cei care folosesc în proporţie de 100% lapte, materie primă, provenit din fermele din România.

Wall-street.ro Timisoreanul Horia Cardos pariaza pe un nou concept in retail: supermarketul fermierului.

Putem citi această știre și astfel. A fost atinsă masa critică de expansiune a modelului Agroland, este în faza de platou, de consolidare, pe mini-malluri. Cardos crede ca este momentul unor mall-uri pentru activitățile agricole.

RFI Romania: Sibiul candidează pentru titlul de ”Regiune Gastronomică Europeană 2019”.

Bogdan Brylinski, corespondentul RFI ne spune cum s-au adunat oamenii de acolo. Un grup de lucru constituit in jurul primariei Municipiului Sibiu, cu agenția de turism județeană, asociația My Transylvania, vizează corect spre un loc în competiția regiunilor gastronomice și îți consolidează poziția la nivel național. Încet dar sigur.

ZF: Cofetăriile Agapitos intră în centrele comerciale.

Retragerea cu frișcă. Și în acest caz avem o problemă de expansiune și limite de creștere. Traficul pietonal nu mai aduce celor de la Agapitos câștiguri bune.