Ce anume ne trebuie pentru ca un produs alimentar să folosească indicația geografică în denumirea sa?

Produsul trebuie să fie: [1] originar din acea regiune, loc specific sau țară; [2] să posede o calitate specifică, reputație sau alte caracteristici atribuite originii geografice; [3] materiile prime folosite pot să provină și din afara ariei geografice definite; [4] anumite operații ale procesului de producție, cum ar fi: ambalarea, congelarea, depozitarea etc., pot avea loc în afara ariei geografice definite.

După un proces administrativ de control, certificare și validare ce a durat aproape doi ani, Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu a primit recunoașterea și dreptul de a asocia pe ambalajele salamului sigla specifică unui produs Indicație Geografică Protejată.

Este important pentru producători, că vor putea comunica despre produs ca fiind un produs premium.

Salamul de Sibiu se va alătura altor produse alimentare de calitate, europene, în lanțurile de distribuție.

Va limita concurența neloială, dacă mai există.

Va permite concentrarea eforturilor nu pe lupta pentru limpezirea pieței, ci pe dezvoltarea brandului.

Va reprezenta in vector de imagine al României.

Va contribui la păstrarea patrimoniului cultural al României.

Nu este puțin lucru.