Bloggeri acreditați AICI. De ce Food Bloggers Conference? Notă incitantă: Va urma Wine Bloggers Conference?

Social media poate fi definită simplu drept democratizarea publishing-ului. Poate au scris-o și alții. Desigur democratizarea vine la pachet cu responsabilizarea. Și aduce cu sine și mai multă diversitate, dar și lipsă de claritate, de ansamblu a dezbaterii. Social media este o modalitate prin care publicul, din cititor, privitor, devine contributor la comunicare. Vacarm și libertate. Specia cea mai frecventă, cea mai populară este blogging-ul. Așa că, pe trendul ultimilor ani, interesul din ce în ce mai crescut pentru gătit, un mod aparte de a-ți crea identitate, s-a dezvoltat și blogul culinar. Fenomenul este dominat de bucătari amatori sau aspiranți, de artizani, de siturile cu rețete, de personalități precum Adrian Hădean (și nu numai el), de Mazilique, o histrionică prezență și în online. Și mai sunt destui, nu anonimi ci cu priză la public. Trebuie spus că bloggingul culinar este și o formă de afirmare. Asta mi-aduce aminte de filmul “Julie și Julia”. Despre relația la distanță dintre o bloggeriță și faimoasa deja Julia Childs, cea care a adus arta culinară franceză în bucătăria gospodinei americane. Bloggerița a pus apoi de-o carte cu toată experiență ei stoică, timp de un an, de a prepara în fiecare seară rețetele d-nei Childs și de a relata online, truda diabolică a lucrului după program.

Aflat deja la III-a ediție, Food Bloggers Conference reunește oameni afirmați și populari din bloggingul culinar cu tineri aspiranți, pasionați de gătit ca instrument de personalizare a existenței lor. Este importantă conferință pentru că este un pas înainte, deși timid, spre înțelegerea mâncării ca expresie complexă a vieții noastre. Nu ca pe o introducere în ziua de mâine.