Nu sunt hater ci o persoană destul de sătulă de experimentele la care multinaționalele își supun consumatorul român, considerat needucat, înapoiat și fără preocupare pentru viațaț sa. Ca în cazul produsului Coca-Cola. Cred chiar că este o chestiune normală, de atitudine civică, dacă nu vezi mistificarea și neseriozitatea, să protestezi.

Ca să nu vă pierd răbdarea pe drum, vă spun de la început: fericirea se obține ieftin în România. Dacă vorbim de sumele luate de endorseri precum Ana Morodan aici, înseamnă a plăti pe cineva să pretindă că a consuma Coca-Cola îți poate aduce priveliști nebănuite de pe culmile extazului. Sau oferind voi înșivă o doză de Coca-Cola celor apropiați cu scopul propus #FaPeCinevaFericit. Pe bune?

Ca să nu merg mai departe, mă întreb, există vreo declarație mai clară decât a celor de la Coca-Cola, că produsul lor funcționează ca un drog? Și se știe că zahărul conținut și de această băutură, precum la altele, sarea, sunt substanțe adictive. Nu mai departe de vremurile noastre, în SUA s-au câștigat procese împotriva producătorilor de tutun.

De ce? Pentru că prin tehnologia folosită în producția de țigarete, re-adaugă la tutun atâtă nicotină cât este nevoie să mențină dependența consumatorilor.

Și în cazul Coca-Cola, ca și în cazul altor producători de băuturi carbo-gazoase, îți pui problema, în mod serios dacă nu este vorba de responsabilitate socială corporatistă. Dar ar contraveni scopului principal al unei companii, nu ca la carte, și anume obținerea de profit.

Sau scopul este vânzarea de fericire?

2015-12-27 12.51.44