În domeniul dreptului proprietății intelectuale privind mărcile și indicațiile geografice, asta s-ar încadra la marca de certificare. Este o abordare pentru pledez de vreo 4 ani, în loc de certificare prin scheme voluntare.

DOCG este un instrument dar ce înseamnă? Niște producători de vin s-au unit într-un grup pentru a garanta că vinul îndeplinește anumite condiții. Și că numai dacă producătorul îndeplinește pentru producere vinului, poate afișa pe etichetă DOCG. Este un pas înainte spre maturitatea relației cu consumatorii, un pas spre construirea încrederii. Pentru că este pentru prima oară, în România, că se garantează că anumite condiții în care este produs vinul, chiar sunt îndeplinite. Certificarea se numește DOCG – Denumire de Origine Controlată (deci podgoria este garantată ca origine) + G de la garantată.

Este un pas uriaș pentru o piață despre care nu știm cât este fraudă de marketing și cât produs vinicol curat. Revenind la G. Grupul de producători ne asigură că vinul a stat în sticle exact cât zile se spune că a stat. Și că a fost realizat în butoi, pe bune și cu adevărat (se numește baricare). Chestiunea este mai sofisticată, specialiștii în vin pot intra în detalii.

Eu sunt fan al certificării și atestării, pentru că nu am încredere că o sticlă de vin de 0,75 ml, în ambalaj de sticlă, ce costă până în 10 lei este cu adevărat vin. Nu?

#DOCGDealuMare