Nu am reușit un titlu mai ironic. Pe surse am primit această imagine. Aceeași brânză, aceeași cantitate, în același magazin. Vândută sub două mărci de același producător. O marcă este ca privată, cealaltă este marca proprie a retailului.

🧀 Produsul propriu, lei 9.49, kg 23.73 lei
 🧀 Produsul sub marca „Hanul boieresc”, lei 7.59, kg 18.98 lei
Inovații românești în domeniul marketingului de produse cu indicație geografică. Ce vreau să spun (și detaliez mai jos): este ciudat și nedrept pentru politica în domeniul schemelor de calitate, să îți subvalorizezi propriul produs. Pe surse am primit o fotografie cu telemeaua de Ibănești DOP, cea care face parte din panoplia patriotică și politică a românilor (a unora dintre români). De ce Mirdatod Ibăneşti a mai produs/vinde cu marca sa, dacă vinde mai ieftin sub marca retail-ului? De ce ai mai luptat și muncit pentru certificarea DOP? Aceași brânză, aceeași cantitate, prețuri diferite.
Și dacă nu înțeleg, compar și eu practicile de marketing, a văzut cineva ca o marcă IGP/DOP din vestul Europei (Grana Padano, etc.) să fie vândută, în același gramaj, la 2 prețuri diferite sub două mărci diferite, în același magazin? Iar prețul pentru retailer este mai scăzut decât cel al producătorului?