De ce te pot atrage poveștile vinului? Pentru a prinde curaj, pentru a te educa, pentru a afla în ce constă măreția și puterea vinului. Și pentru a avea o imagine cât mai completă despre averea României. Sau patrimoniul său cultural, dacă vreți. O chestiune ce ține de identitate.

Ce a fost la început?

Story

cramaOliver Bauer & Aurelia Vișinescu. Un neamț și o româncă, care, împotriva oricăror obstacole și rezistențe, au perseverat în a face vin de calitate. Ambii au început în anul 2003 (am înțeles bine?), au pregătire de specialitate, oenologi. Cred în vinul de calitate, bine făcut. În soiurile românești, dar și în cele internaționale. Consideră că vinul bine făcut trebuie să aibă un preț pe măsură, cel puțin 22 lei sticla. Au acumulat experiență, au dovedit pasiune, au greșit prin decizii de business. Și oricine ar vrea să investească în această industrie, trebuie să știe că o astfel de decizie, nu este numai despre facerea vinului, o achiziție de utilaje, angajare de oameni și atât. Este mult mai mult și anume dârzenie, determinare, credință într-o viziune. Implicare antreprenorială. Doi oameni care au povestit cu ușurință și încredere, despre ce au făcut în ultimii ani, au glumit. Oliver Bauer a oferit pe parcurs și câteva exemple despre inadvertențele românești în ce privește sistemul economic în care trebuie să operezi (e.g curentul electric a cărui furnizare este întreruptă, un amănunt care în Germania nici măcar nu este ținut sub observație, cum adică, nu mai este curent?).

aureliaMi-a plăcut conceptul Bauer, pe gustul meu: parcela, strugurii, vinul. Totul, distinct, individualizat, personalizat. Imaginați-vă fiind vie, la parcelă, la o degustare de vin al anului anterior, având în fața ochilor boabele viitorului produs.

Dna Aurelia Vișinescu a fost o prezență calmă, sigură pe sine. Ca personalitate, diferită de Oliver Bauer, dar se simte greutatea cu care îți susține proiectul. Și mi-a părut extrem de interesant, pentru contextul pe care îl cunosc eu, faptul că a punctat pe importanța finanțărilor europene pentru retehnologizarea producției românești de vinuri. A menționat SAPARD. Dl. Bauer a riscat banii multor investitori, apropiați, care nu credeau în el, mai bine spus în viziunea sa nebunească.

Co-gazda dlui Bauer a fost soția sa, cu care am discutat despre vinuri, vinificare, etichetare și marketing. Devenirea cramei Bauer este legată de un efort de echipă, doamna Bauer fiind declarată șeful afacerii sau măcar al dlui Bauer. Dânsul fiind visătorul oenolog. D-nei Aurelia Vișinescu, dincolo de bunătatea de vinuri care te fac să crezi că ești nemuritor, i-am remarcat curajul cu care și-a asumat și asociat numele, pe vinuri, cu bune și cu rele (pentru că a creat un cross-marketing cu potențial și cu riscuri). De ani buni, acest nume mi-a atras atenția, gândindu-mă mereu – văzându-i în meniuri, în pliante numele – cine o fi? Puțini oenologi ies cu atâta curaj, pregnanță, la „bătaie. Și am remarcat faptul că într-o industrie marcată de masculinitate, probabil la 5 sticle de vin, pe 4 sunt menționate nume de oenologi bărbați.

Degustare?

Ce bune ! De la Crama Bauer am testat, ca un amator, un Sauvinonasse detalii aici și un Bauer O.R.A.N.G.E. detalii aici. 

Ce bun! De la Aurelia Vișinescu, am testat, tot ca un amator, un Artisan – pentru că m-a atras poziționarea, și anume White Artisan detalii aici

Zone viticole?

Pentru Crama Bauer, vinuri de Drăgășani.„Fondată în 2012, Crama Bauer este situată în Drăgășani, Jud. Valcea, în inima Podgoriei Drăgășani.”

Pentru Aurelia Vișinescu, domeniul Săhăteni, zona viticolă Dealu Mare. „Viile sunt în mijlocul zonei viticole Dealu Mare (…) Cele 82 de ha ale companiei sunt situate în satele Săhăteni, Năeni și Fintesti…”

O seară despre vin și vinuri organizată de Impact HUB, o întâlnire „Winepreneur event”, un concept generat de o idee Revino.ro. În 6 martie 2018.