Înscrieri http://congresuldegastronomie.ro/inregistrare/. Conștiința de sine a gastronomilor români se agită. O parte din consumatori participă la fenomenul culinar actual. HORECA de bine de rău, se dezvoltă cu accente interesante prin prisma a ceea ce se oferă de mâncare. Contextul în care românii mănâncă s-a schimbat de câțiva ani încoace cu contribuția arhitecților, a designerilor.  Competițiile jucăușe cu puține veleități de educare a publicului, cât mai ales cu dorința de a vinde industrie alimentară prin GRP-uri, a atras publicul spre bucătărie. Retail-ul a ieșit în arenă, cu dorința de a capitaliza. Astfel încât inițiative singulare precum ale celor de la Mega Image, de a oferi o imagine educată hranei procesate, în serie, a început să atragă competitorii. Notabilă este repoziționarea Kaufland la Fresh! (discutabil) la Noul Tu! (discutabil). Atragerea în jocul promovării a lui Marius Tudosiei a urcat în calitate o tendință deschisă acum câțiva de Mega. Inițiative singulare acum 9 ani, precum Târgul Țăranului au căpătat forme colaborative, PlatFerma, Mall Tărănesc. O diversitate explozivă. Pe care Congresul Național de Gastronomie și Vin o va pune pe masa preopinenților. Aici înscrieri http://congresuldegastronomie.ro/inregistrare/.