Au trecut câteva zile, doar, de la FBC 2017. Food Bloggers Conference 2017. Nu mă folosesc de perspectiva mea de ideolog al produselor artizanale pentru a critica produsele industriei alimentare care susțin conferința. Să fie un compromis. Aș deconstrui mai degrabă ceea ce s-a întâmplat la FBC 2017, pentru că beneficiile participării sunt deosebite și merită la fiecare ediție să fiți acolo.Tocmai pentru a înțelege ce este diferit între industria alimentară și producția artizanală de alimente. Este adevărat că sponsorul principal al FBC 2017 este LIDL. [Notă: imaginile sunt preluate din pagina Facebook a evenimentului, de la https://www.facebook.com/FoodBloggers.ro/ iar fotografiile sunt realizate de Freya Productions.]

Evenimentul s-a desfășurat pe mai multe paliere. Îl deconstruiesc ca să vă dau de înțeles că merită să reveniți.

(1) Experiența de sampling, marketing. Holul, recepția, este locul unde, la fiecare ediție, participanții se întâlnesc cu produse noi, linii de brand. În acest palier (sau nivel al participării la FBC 2017), este interesantă atât degustarea ca opțiune de influențare, cât și fiecare scenariu de marketing ce este testat local.

Fiecare dintre experiențele posibile în antecamera conferinței este specială. Pe de parte de te simți răsfățat având acces direct la produs, prin consumarea lui, pe de altă parte poți învăța pe propria piele modele de interacțiune: jocuri, fotografii, etc. Un blogger atent sau o persoană interesată de la nivel mai larg de chestiunile din domeniul food, are de învățat.

La FBC 2017 au fost prezente berea Silva, brânza Praid, linia de brand Raftul Bunicii.

silva noua

praid branza hochland

(2) Un al doilea palier este cel al dezbaterii. Și aici organizatorii au propus teme interesante si paneluri bine primite.

Dezbatere despre colaborarea eficienta dintre branduri si blogurile de food. Cu Oana Voicu, Cristina Diaconescu and Madalin Simion.

prima dezbatere FBC2017

Cinci bucatari cunoscuti au vorbit despre experientele lor si despre ingredientele ce asigura succesul unui blog de food.

cookFBC

Ultima sesiune a fost cu Geanina Staicu-Avram, Teodora Rogobete, Andrei Aradits si Monica Garbur discuta despre importanta continutului vizual in food blogging.

vizualFBC

(3) Asta este partea cea mai bună, pentru cine rămâne până la urmă: after party la Hard Rock Cafe. În fiecare an, să nu ratezi the final. Aici se poate interacționa umăr la umăr cu ceilalți. Evident. Nu?

hardrock cafe