Retailerii se grabesc sa actioneze, ca si cum (1) Toti consumatorii au dat buzna pe site, hai sa nu exageram, verificati cifrele de audienta; (2) Retailerii nu sunt Alba ca Zapada, au ei problemele lor cu afisarea preturilor la raft, stim toti ca traim intr-o lume imperfecta; (3) Este practic o versiune Beta si reactia ca si cum ar fi cine pe cine, pare de pe o pozitie de forta, nu de cooperare; (4) Chiar si asa, daca am presupune ca ar influenta comportamentul, pana sa ajunga consumatorii sa isi dea print-uri cu preturile sa fuga din colt in colt al orasului, mai este mult. Cei din retail stiu ca un astfel de instrument, poate ca in 6 luni sau un an isi va face efectul, si foarte marginal.

In ce priveste comparabilitatea produselor, este vina retailului dar si a producatorilor ale caror produse le listeaza. Pentru ca retailul, prin merchandising-ul propriu, nu face diferenta intre produse. Cum poti pune un otet balsamic cu certificare europeana IGP linga un otet TIP balsamic? Sau in aceeasi sectiune de unt retailul pune UNT din smantana cu UNTAR care este un sortiment nou, de margarina cu unt? Sunt produse diferite. Dar retailul sustine aceasta confuzie. Sau sana si din lapte praf, in aceeasi sectiune cu sana din lapte. Sau branzeturi cu indicatii geografice in acelasi raft cu branzeturi industriale. Este normal sa se faca confuzie.

Sursa: http://www.retail-fmcg.ro/retail/retail-national/cateva-erori-monitorul-preturilor.html