[Ora 7.00] Deja avem parte în România de beri precum Berea Zăganu, Berea Sikaru, Berea Perfektum. Berea artizanală este bere produsă în serie mică. Nefiltrată. Cu gust uneori diferit de la șarjă la șarjă. Tare în alcool. Cu o denumire out-of-the-mainstream, trăznită și ușchită. O bere care se bea numai acolo unde se vinde, adică nu are distribuție națională. Nu o găsești decât uneori și în anumite locuri. „Bere făcută de oameni, nu de mașini”. O alternativă care te individualizează în calitate de consumator, dar asigură distincție și pentru locul de consum.

Dintr-o masă mare de consumatori relativ indiferenți la diferențiere-berea ieftină să fie, se desprinde un grup deschis la afirmare. Berea artizanală este un catalizator al diferențelor. În cazul berilor seriale, marca este una și aceeași, consumatorii sunt diferiți. În cazul berilor artizanale, mărcile sunt diferite și consumatorii sunt diferiți.

Ca să mă fac înțeles, la o bere artizanală nu există numitor comun, ca de exemplu, a fi microbist. Sau prietenia ne leagă. Sau unanimitatea privind o singură caracteristică preferată. Gustul puternic și amărui. Este multilateralitatea, multi-secvențierea. Setea de distinctivitate.

La nivel planetar, renașterea mișcării craft beer îi este atribuită lui Jimmy Carter. Probabil că, fiind activat de niște grupuri de interese, a legiferat producția de bere artizanală în anii ’80 ca o supapă de dezvoltare pentru mici business-uri. Și business-ul a explodat. Conform TRENDS HRB „In Statele Unite ale Americii, de exemplu, exista peste 4.200 de berarii independente, iar numarul lor continua sa creasca.”.

Revoluția desvrăjirii de globalizare și uniformitate.

Surse

How Craft Beer is Disrupting Traditions | Sebastien Morvan | TEDxBrussels

Fenomenul berii artizanale ia amploare